söndag 4 november 2007

Förlängning

Nu är kylan här! Dags att plocka fram alla mina muddar med andra ord...
När jag satte på mig mina röda pärlmuddar insåg jag att de var på tok för korta och bestämde mig därför för att testa att förlänga dem. Jag stickade därför en ungefär lika lång mudd fast helvit i ribbstickning (2 räta, 2 aviga) och sydde därefter ihop muddarna och dolde skarven med ett bomullsband som jag sydde på för hand med små små osynliga stygn. Betydligt varmare!


Det som var lite knepigt var att få bandet snyggt. Det gäller att hålla garnet utsträckt så man får mudden över handleden sedan. Nu är det lite väl tajt för att lätt ta på och av muddarna och ändå är bandet lite väl "bubbligt". Antar att det är något jag får öva på. Annan bild finns här.

Gjorda av: Sandra

Foto: Sandra

4 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt vackra skapelser! extra roliga med banddekorationen.

myrkyr sa...

Tackar och bockar! =)

Anonym sa...

oj oj, nu läste jag lite mer ordentligt! trodde först att du stickat det där i mitten också, men nu läste jag att det var ett bomullsband!

:)

myrkyr sa...

E - Lätt hänt och japp bommulsband är hemligheten. =)