tisdag 20 november 2007

Träff vecka 48

Nästa träff är på tisdagen den 27e november klockan sex.

Plats: hos Sandra

Tilltuggsansvarig: värdinnan

Snart är det visst jul! Vi småstartar detta jippo genom att de som vill kan ge sig på att göra snöglober. De som inte är sugna på det får givetvis komma och göra något annat valfritt. =)

Vill du snögloba krävs det dock att du har med dig:
glasburk med lock
det du ska ha i globen/burken (allt från en kindereggsfigur till ett minilandskap)

Jag bjuder på:
nåt grejs som gör så snön/glittret/paljetterna faller långsammare
vatten
fika

Den stora frågan är om det finns vattentåligt snabbverkande lim samt vad som passar bra att ha till snö och om detta är något vi köper gemensamt eller var och en för sig? Lämna gärna kommentar om era tankar.

Favoriten Martha visar här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sandra! Jag planerar att komma i morgon, och jag trodde till och med att det var jag som skulle vara fikaansvarig. Jag kan gärna vara det om du inte hade hunnit planera något alldeles fantastiskt tilltugg redan. Det såg fint ut med snöburkarna, och jag skall genast hem och rota bland burkarna för att se om jag hittar nån fin.
/Moa

myrkyr sa...

Kul att du kommer och du får hemskt gärna stå för tilltugget. =)

Anonym sa...

Jag kommer inte!

Anonym sa...

lisa och nisse kommer.
tar med smältlimm som torkar på 2 minuter och är vattenfast. har dock ingen lösning på glitter/snö problemet...